Șofer de România în Emirate – câteva lucruri de știut dacă închiriezi mașină în Dubai
Pentru a ieși din ele, de preferat în direcția dorită, folosiți neapărat Google Maps/ Waze. Este obligatoriu să stați și cu un ochi pe panourile de semnalizare și încercați să anticipați vreo două-trei mutări. Până termină Google de zis „turn right on King Salman Bin Abdulaziz Al Saud street” (sau altă denumire de lungime similară), probabil deja ai ratat următoarea ieșire. Iar ca lucrurile să nu fie chiar atât de simple, mai există și o mică întârziere și, uneori, probleme de localizare (adică nu își dă seama telefonul pe care dintre cele 3 șosele care merg în paralel până de despart în direcții diferite te afli).
Oricum nu e nimic de speriat, este o plăcere să conduci acolo, comparativ cu traficul din București. Regulile de circulație sunt în mare măsură respectate, mai ales limitele de viteză. Atâta timp cât nu trebuie să fii la o oră exactă undeva și îți poți permite niște ocolișuri neintenționate e chiar relaxant… pe acele șosele late și încâlcite.
Mai există însă și altele, unde te simți brusc în alt oraș. În zona veche străzile sunt înguste și înghesuite, iar regulile de circulație mai des încălcate. Aici abilitățile dezvoltate ca șofer de România te ajută.
În Abu Dhabi traficul este chiar mai disciplinat, fapt care se datorează radarelor frecvente și nenumăratelor camere de luat vederi. (Glumeam chiar că au luat din toate modelele de camere și radare disponibile pe piață, fiind așa multe și diferite).
Prin celelalte emirate nu am observat nimic care să iasă în evidență la capitolul disciplină. E cam ca prin România aș zice. În ceea ce privește navigarea, vă recomand să acordați mai multă atenție indicatoarelor. Waze și Google Maps dau rateuri mai des ca în Dubai.
2. Taxe și amenzi în Abu Dhabi și Dubai
Taxe de drum
În Dubai, relaxarea de a conduce pe o șosea cu șapte benzi pe sens vine și cu un cost. Taxa de drum poartă numele de Salik și o plătiți de câte ori treceți printr-o poartă ca cea din imagine. Sunt opt astfel de porți și la fiecare trecere prin una dintre ele sunteți taxați cu 4 AED ( aprox 4.5 RON), iar suma totală o veți plăti la finalul contractului de închiriere a mașinii. Google Maps știe unde sunt acestea și vă oferă opțiunea să alegeți și rute care să le evite. Mai multe informații detaliate despre Salik și unde anume sunt localizate porțile de taxare puteți afla de aici.
Până în acest an Abu Dhabi nu avea un sistem de taxare, pe care l-a lansat însă pe 2 Ianuarie 2021. Acolo tariful este tot 4 AED pe trecere dar numai în intervalele de vârf (7-9 AM și 5-7 PM) și există o limită maximă taxată pe zi de 16 AED.
Amenzile de circulație în Emiratele Arabe Unite
Traficul disciplinat se datorează și amenzilor semnificative aplicate. Nu toate zonele sunt intensiv monitorizate, dar puteți avea surprize oriunde și oricând.
Câteva exemple de amenzi:
Pentru depășirea limitei de viteză:
- depășirea limitei maxime de viteză cu până la 20 km/h – 300 AED (324 RON)
- depășirea limitei maxime de viteză cu între 20 și 30 km/h – 600 AED (650 RON)
- depășirea limitei maxime de viteză cu între 50 și 60 km/h – 1500 AED (1620 RON) și reținerea autovehiculului pentru 15 zile
Schimbarea bruscă a direcției de deplasare – 1000 AED
Trecerea pe culoarea roșie a semaforului – 1000 AED și reținerea autovehiculului pentru 30 de zile
Depășirea neregulamentară – 600 AED
Parcarea pe locurile dedicate persoanelor cu handicap – 1000 AED
3. Închirierea unei mașini în Dubai și alte costuri aferente
Costurile închirierii unei mașini în Dubai
Comparând cu alte țări, am considerat că la acest capitol Emiratele nu excelează în nicio direcție. Ca peste tot, prețurile variază semnificativ în funcție de perioadă, durata închirierii și tipul de mașină.
Pentru a vă face o idee:
- Ford Fiesta cu cutie automată, asigurare completă și doi șoferi, pentru trei săptămâni – 440 EUR (Din acest cost, puțin peste 100 EUR a fost asigurarea extra, pe care nu am mai fi plătit-o dacă am fi avut Revolut Metal. Riscul este acoperit de polița ce vine cu acest serviciu).
- Ford Escape cu cutie automată, doi șoferi și asigurare completă – tarif lunar 550 EUR cu asigurare completă inclusă. Am găsit companii care cereau o taxă suplimentară semnificativă (cam 50% din costul mașinii sau peste) pentru cel de-al doilea șofer. Este deci un aspect de luat în considerare când alegeți furnizorul, deoarece acest cost nu este vizibil în simulările de pe motoarele de căutare cum ar fi RentalCars.com
În cazul în care călătoriți cu copii mici, luați în calcul faptul că scaunele auto de la centrele de închirieri sunt în general de foarte slabă calitate.
Prețul benzinei în Dubai
După cum era de așteptat, costurile cu combustibilul sunt mici. Deși știam asta parcă tot am rămas surprinsă când am ajuns cu rezervorul gol la benzinărie și am dat mai puțin de echivalentul a 100 RON pentru un plin.
Benzina costă aproximativ echivalentul a 2 RON/ litru (iar Diesel nu prea am văzut să aibă pe acolo. Unde au, e mai scump.)
Drum bun!
Costin
Salut, trebuie permis de conducere international sau merge si cel romanesc? Multumesc
Mihaela Canja
A fost suficient cel românesc.
Luminita
Bună!
Este posibil închirierea mașinii din Abu Dhabi și trecerea în Muscat( Oman) Care ar fi taxa suplimentară de trecere a graniței?
Mulțumesc anticipat!
Mihaela Canja
Din ce știu este posibil, dar nu știu la ce companii sau care ar fi costurile. Travelista.ro a trecut în Oman cu mașină închiriată în Emirate.